Vandaag is de meivakantie voor ons alweer voorbij en begint het ‘normale’ leven weer. Nou ja, heel normaal is het niet want de kinderen hoeven maar drie dagen naar school en zijn dan weer vier dagen vrij. En wij hebben deze week een feestweek, want Jenna is morgen jarig, viert woensdag haar kinderfeestje en zaterdag is het feest met familie en vrienden. Druk weekje voor de boeg. Maar ik vertel je eerst hoe afvallen en nu zonder smoesjes-week 17 is gegaan. Gelukkig is het in deze tweede week van de meivakantie goed gekomen wat betreft het weer. Dat was vorige week namelijk wel anders. We hebben het er echt van genomen en zijn veel buiten geweest.

Genoten van een heerlijke week

En ik kan eigenlijk verder heel kort zijn over deze week. We hebben veel leuke dingen met de kinderen gedaan, van springkussenfestival tot dierentuin en van zwemmen in het badje in de tuin tot een wandeling in het park. Het was een heerlijk weekje met mijn gezinnetje en we hebben allemaal genoten. En ik misschien nog wel het meeste…

Pizzaatje hier en ijsje daar

Ik heb uiteraard goed op mijn voeding gelet, maar hé het was wel vakantie dus ik heb ook genoten van pizza, ijs, biertje of eigenlijk biertjes en wijntjes. Moet kunnen hoor. Je leeft ook nog gewoon en ik verwacht ook niet dat ik deze week af zal vallen en dat hoeft ook niet. Aankomende week ga ik gewoon weer knallen en dan komt het goed!

Veel gelopen

Ik heb deze week wel aardig wat beweging gehad. Vooral heel veel gelopen. Dus echt intensief was de beweging niet, maar ik heb niet zeven dagen op mijn gat gezeten. Ik verwacht dus niet dat aangekomen ben. Althans, niet veel 😉 Het goede nieuws is dat ik tussendoor eindelijk verder kon met de zolder opruimen en die is nu opgeruimd. De hometrainer is van de slaapkamer naar zolder verhuisd en ik kan vanaf aankomende week  ’s ochtends fietsen op het hometrainertje. Ik hoef nu niet meer te wachten tot iedereen wakker is, maar kan gelijk knallen (hahah denk het ook). Of als ik even een pauze heb tijdens mijn werk even een halfuurtje fietsen.

Een eigen sporthoekje

Ik heb zowaar een sporthoekje ingericht; hometrainer, fitnessbank, gewichten, bokshandschoenen, yogablokken en yogamat liggen nu binnen handbereik. Als het me nu niet lukt om minimaal drie keer in de week te sporten geef ik het op. Dan gaat het me nooit lukken. Maar ik blijf positief en het is ook echt nodig dat ik ga sporten. Ik had van de week een bikini aan en het mag allemaal wel wat strakker. Ik ben al aardig afgevallen, maar ik heb natuurlijk weinig spiermassa opgebouwd. Het is nu vooral veel blubber. Mijn kinderen vragen nog steeds of ik een baby in mijn buik heb, dus er is echt nog werk aan de winkel.

Kledingkast opgeruimd

Met het mooie weer werd het ook tijd om mijn kledingkast op te ruimen. Alle zomerkleding mag weer naar voren en de winterkledij mag weer op de bovenste plank. Ik heb opgeruimd á la Marie Kondo. Ik heb drie stapels gemaakt; ‘houden’, ‘twijfel’ en ‘weg ermee’. En het verbaasde me hoeveel ik weg moest doen. Het was gewoon te groot geworden. Dat probleem heb ik nu overigens met al mijn broeken. Ik moet gewoon een riem om omdat het anders van mijn billen zakt. Positief natuurlijk en je hoort me absoluut niet klagen.

En wat ik toch het meest geweldige vind is dat ik een jurk die ik 7 jaar geleden op een bruiloft droeg en daarna nooit meer paste, weer aan kon. Oké, hij zit nog iets te strak maar  hij ging weer over mijn billen en hij kon dicht. Dit gaf me zo’n goed gevoel! Mijn doel is nu dan ook dat ik deze zomer die jurk weer pas!

Weegmoment

Ik weet en voel al dat ik niet echt afgevallen ben, maar ben gister toch op de weegschaal gaan staan. 67,6 kilo! Dat valt me heel erg mee. Ik ben maar 100 gram aangekomen! Die zijn er deze week wel weer af. Dat weet ik zeker! Ik heb namelijk een aantal doelen voor mezelf gesteld. En die ga ik waarmaken. Ik wil namelijk voor de zomer een gezond BMI en een iets strakker lijf. Dan weet ik namelijk zeker dat dat jurkje me super zal staan 😉

Doelen voor aankomende week

En dat is dan mijn eerste doel voor aankomende week; verder afvallen. En een belangrijk doel voor aankomende week is om in deze drukke week toch de tijd te maken om te sporten. Ik ga niet naar yoga omdat ik maandagavond volop verjaardagsvoorbereidingen heb en ik wil vroeg naar bed omdat de dametjes dinsdag ongetwijfeld voor 6 uur al naast mijn bed staan om cadeautjes uit te pakken. Dus naast de wandeling op dinsdagochtend wil ik zeker nog 3x thuis sporten. Dat moet gewoon te doen zijn en als ik dat strakkere lijf wil zal ik er toch voor moeten werken. Daarnaast extra gezond en voedzaam eten omdat er deze week ook weer de nodig taart en dergelijke zal zijn. Volgende week lees je hoe het me vergaan is!

Ik wens je een mooie week!

Liefs,
Irene

 

Foto: Pixabay

Dit artikel bevat affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via de link een product aanschaft, ik hier een percentage commissie voor ontvang.

4 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Laat een opmerking achter
Vul hier je naam in

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.