Search
Close this search box.

Echt even samen bij Center Parcs Limburgse Peel

Center Parcs Limburgse Peel

We hadden afgelopen zomervakantie eigenlijk geen vakantie gepland. Maar ik merkte dat we wel behoefte hadden om er saampjes even uit te zijn. Daarom boekte ik een last minute bij Center Parcs Limburgse Peel en dat was een hele goed keuze. Het motto van Center Parcs is: ‘Echt even samen’ en dat was het ook echt. Wij hebben vijf heerlijk dagen gehad! In één van mijn weekoverzichten heb je er wat over kunnen lezen en vandaag laat ik je weten waarom wij de Limburgse Peel helemaal geweldig vinden en zeker nog een keer terug gaan.

Center Parcs Limburgse Peel speeltuinen verkennen
Allemaal leuke speeltuinen bij Limburgse Peel

Center Parcs Limburgse Peel

Iedereen is in zijn leven denk ik weleens naar een vakantiepark geweest. Ik ben heel vroeger eens met mijn moeder en een vriendin van haar met haar kinderen en mijn neefje en nichtje naar Grand Dorado geweest. Gran Dorado is overgenomen door Center Parcs waardoor je echt in iedere provincie wel naar vakantiepark van Center Parcs kunt gaan. Wij hebben een paar jaar geleden een heerlijke week bij Center Parcs De Eemhof  gehad, maar kozen deze keer voor Limburgse Peel omdat ik (echt heel erg dit) nog nooit in Limburg was geweest.

Center Parcs Limburgse Peel onze Comfort Cottage
Onze comfort cottage

Vernieuwde Comfort Cottage

Omdat de Limburgse Peel in noord-Limburg ligt viel het met de autorit wel mee. We hadden alleen de pech dat het keihard regende dus deden we er toch iets langer over. Dan maar iets vaker stoppen onderweg. Bij aankomst konden we gelijk ons huisje in. We hadden één van de vernieuwde 4-persoons Comfort Cottages en dat was ook echt te zien. Alles oogde nog heel nieuw. De meiden sliepen samen op één kamer, wat geen probleem is want dat doen ze thuis ook. De badkamer was uitgerust met bad en douche en de badkamer was echt lekker ruim. De keuken was van alle gemakken voorzien. En helemaal ideaal was de vaatwasser. Vrienden van ons gingen een week later naar Center Parcs Het Meerdal op zo’n 10 minuten van Limburgse Peel en zij moesten de hele week afwassen.

Center Parcs Limburgse Peel Market Dome
Genoeg te zien en te beleven in de Market Dome

Zwemmen in Aqua Mundo

Onze kinderen maakt het echt niet uit waar ze zijn, als er maar een zwembad is. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt was het etenstijd en na het eten haastten we ons naar het zwembad. We konden nog een klein uurtje zwemmen dus dat was helemaal top! Alex is iedere dag met de meiden naar het zwembad geweest. De ene dag wat langer dan de andere dag en de meiden waren helemaal in hun nopjes! Ik bleef dan in het huisje of nam plaats in het Grand Café voor een kop koffie en kon dan rustig een boek of tijdschrift lezen.

Center Parcs Limburgse Peel glittertattoo
Deze dames lieten glittertattoos zetten 😉

Eten en drinken

Wat betreft eten en drinken is er genoeg keuze op het park. Wij hebben alleen de eerste dag in het huisje eten gemaakt. De overige dagen hebben we bij het Grand Café gegeten en we hebben een avond patat en snacks bij Frites Affairs gehaald. Ik ben toch echt van het zo min mogelijk huishoudelijke taken doen als ik op vakantie ben. Dus nadenken over wat er gekookt moet worden en in de keuken staan doe ik dan ook gewoon niet. En Alex denkt daar ook zo over. Er zijn genoeg restaurants en in alles restaurants is er genoeg keuze. Je hoeft dus niet bang te zijn dat ze niets lekkers hebben.

Center Parcs Limburgse Peel nog een speeltuin
En nog meer speeltuinen te ontdekken

Genoeg te doen voor kinderen

Ons huisje lag vlakbij de ingang van het vakantiepark en de Market Dome. Ideaal voor de korte beentjes van de meiden; ze hoefden geen hele afstanden af te leggen. Je hebt bij de Market Dome alles bij elkaar; restaurants, zwembad, house of games en nog veel meer kinderactiviteiten. De meiden hebben een glittertattoo laten zetten die ook na tig keer zwembad nog bleef zitten en Marley haar hairbeads zit nu nog in haar haar. De veer die erin zat is gesneuveld, maar het ziet nog steeds leuk uit. Ze hebben meegedaan met de kinderdisco en maakten vriendjes en vriendinnetjes in het binnenspeeltuintje. Buiten zijn ook heel veel speeltuinen te vinden en je kunt ook fietsen huren en een potje minigolf doen.

Wij huurden een familiefiets en reden een rondje over heel het park. We stopten bij alle speeltuinen zodat de meiden ook nog even lekker konden spelen en we zijn nog even naar de kinderboerderij geweest. Bij Center Parcs Limburgse Peel hebben ze goed over de kinderen nagedacht. Ze hoeven zich niet te vervelen!

Center Parcs Limburgse Peel met de veerboot
Met de veerboot vanuit Arcen

Erop uit in de omgeving

We wilden ook nog wat van de omgeving zien dus gingen we een dagje naar de kasteeltuinen in Arcen. Het leuke was dat we op de terugweg met de veerboot gingen. Dit hadden de meiden nog nooit gedaan en was zo leuk om die reacties te zien. Op de dag van vertrek gingen we naar Toverland. Het is zo’n 15 minuten rijden vanaf het park en omdat je om 10 uur uitgecheckt moet zijn is dat het perfecte uitje om de vakantie mee af te sluiten. Er is in de omgeving nog zoveel meer te doen. Wij waren er maar vijf dagen en twee uitjes was wat ons betreft genoeg.

Center Parcs Limburgse Peel Toverland
En als afsluiter een dagje Toverland

Wij gaan zeker nog een keer terug

Ik kan nog zoveel meer vertellen over de vijf geweldige dagen die we hebben gehad bij Limburgse Peel, maar dan wordt deze blog wel erg lang. Over één ding kan ik heel kort zijn; wij gaan zeker terug! We hebben echt vijf heerlijke dagen gehad en gaan zeker nog een keer terug. De meiden vonden het ook leuk en vroegen toen we naar huis reden wanneer we weer een keer terug zouden gaan. Het park is echt heel erg op kinderen gericht en dat is als ouders heel fijn. Je hoeft niet na te denken over wat je gaat doen omdat er genoeg aanbod is. Het is zelfs soms nog moeilijk kiezen. We waren écht even samen en hebben ons geen moment verveeld. Zelfs na maar vijf dagen waren we helemaal opgeladen en klaar voor een nieuw schooljaar.

Welk vakantiepark van Center Parcs is jouw favoriet?

Center Parcs Limburgse Peel
Met een familiefiets het park ontdekken