Krijg je met Het Dreambody Plan jouw droomlichaam

Een droomlichaam. Wie wil dat nou niet. En begrijp met niet verkeerd, een droomlichaam hoeft per definitie niet een slank en gespierd lichaam te zijn. Iedereen heeft een ander beeld van wat zijn droomlichaam is. En misschien heb jij al een droomlichaam. Ik niet. Ik merk dat mijn lichaam verzwakt is. En dan bedoel ik niet dat mijn lichaam niks kan. Maar ik heb niet heel goed voor mijn lichaam gezorgd de laatste jaren. Toen ik het boek ‘Het Dreambody Plan‘ van Asja Tsachigova opgestuurd kreeg en begon te lezen, kwam ik erachter dat mijn lichaam zoveel beter verdiend. Maar krijg je met Het Dreambody Plan jouw droomlichaam? Of is het weer zo’n boek. Zo’n boek dat alles tegenspreekt en je weer zegt dat je het allemaal fout doet en alles anders moet doen.

Weer zo’n boek over gezonde voeding en afvallen

Om heel eerlijk te zijn, begon ik wat sceptisch te lezen. Want ik heb inmiddels al meerdere boeken gelezen over afvallen, gezond leven en fit worden. En ze spreken elkaar allemaal wel tegen. Maar toen ik begon met lezen kon ik niet stoppen. Het boek begint met het verhaal van de schrijfster; Asja Tsachigova. Ze vertelt in de inleiding haar verhaal. Waarom zij haar levensstijl veranderde. Ik moet zegen dat het hele ingrijpend is wat er allemaal met haar is gebeurd en hoe vaak haar lichaam op de proef is gesteld. Hierdoor wilde ik alleen maar meer weten over Het Dreambody Plan. Het boek is verdeeld in 6 delen. En ieder deel is even interessant.

Deel 1. Voeding in de praktijk

In deel 1 gaat het om voeding in de praktijk. Dus wat eet en drink je allemaal en hoe vaak. Als we af willen vallen zijn we geneigd om minder te eten. Terwijl je lichaam wel alle voedingsstoffen nodig heeft om goed te functioneren. Dus wat kan je het beste wel eten en wat niet. En wat zijn de beste tijden om te eten en te drinken. Maar ze geeft ook tips hoe je hiermee omgaat als je bijvoorbeeld uiteten gaat of op vakantie bent. Wat is bijvoorbeeld een goed ontbijt zodat je je dag meteen goed start? Je vindt in dit hoofdstuk ook weekmenu’s zodat je meteen aan de slag kunt gaan met gezonde voeding die goed op elkaar is afgestemd.

Deel 2. De theorie over voeding

In deel 2 gaat het over de theorie van voeding. Wat doen koolhydraten en eiwitten met je? En waarom is het belangrijk dat je ‘gewoon’ koolhydraten eet? Wat zijn gluten nou en waarom zijn teveel eiwitten helemaal niet goed voor je? Hoe werkt vetopslag en vetverbranding in ons lichaam? En het tellen van calorieën zorgt alleen maar voor stress. En hoe belangrijk zijn bepaalde vitamines en mineralen voor je? Wist je dat je helemaal geen voedingssupplementen nodig hebt als je goed eet? Dan krijg je alle vitamines binnen die je lichaam en geest nodig hebben.

Deel 3. Beweging

In deel 3 gaat het over beweging en hoe belangrijk dat voor je lijf is. Dit hoofdstuk vertelt dat als je goed beweegt dat je dan ook kunt afvallen, maar dat je ook echt wel moet sporten. Iets wat mij, zoals jullie iedere week kunnen lezen, nog niet echt wil lukken. Maar door de heldere uitleg wat het met je lichaam doet en door dit zo te lezen, merk ik dat dit wel voor motivatie zorgt om nu echt eens te gaan sporten. Er wordt duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen conditietraining en krachttraining. Wat doet het met je lichaam en wat moet je doen om je doelen te bereiken?

Er staan ook handige workouts (met foto’s) in en elke workout duurt max. 22 minuten. Goed te doen dus. Deze workouts ga ik zeker gebruiken in mijn ‘trainingsprogramma’. Jullie lezen maandag wat ik ervan vond en of het vol te houden is.

Deel 4. Ontspanning en mindset

In deel 4 wordt aandacht besteed aan ontspanning en mindset. Heel belangrijk ook als je wilt dat je leven in balans is en als je je doelen wilt bereiken. We hebben het allemaal druk en vergeten daarbij goed te ontspannen. En terwijl het zo belangrijk is om 20 minuten  per dag even je hoofd leeg te maken. Voor je hoofd zodat je niet maar blijft denken en piekeren, maar het is ook belangrijk voor je spijsvertering en stofwisseling en natuurlijk voor je geest.

Doordat we het zo druk hebben maken we veel stresshormonen aan en in dit hoofdstuk lees je hoe je ervoor zorgt dat deze stresshormonen je lichaam weer verlaten en zelfs hoe je ervoor zorgt dat ze geen impact op je lijf hebben. Het helpt je ook bij het loslaten waar ik vorige week over schreef. En ook je slaapritme is heel belangrijk om een gezond lijf te krijgen en behouden.

Deel 5. Beauty

In deel 5 gaat het over beauty. Alles in dit boek gaat over hoe je zorgt dat je van binnen gezond wordt en blijft. En dit zie je aan de buitenkant. Niet alleen omdat je dan een dreambody creëert, maar alles wordt mooier. Je huid, je haar en je nagels. En door ook aan de buitenkant nog een beetje extra te helpen, door bijvoorbeeld natuurlijke producten te gebruiken, kan je alleen maar nog mooier worden!

Deel 6. Recepten

Deel 6 staat vol recepten. Recepten voor drankjes en smoothies die je kunt maken, ontbijt recepten, maar ook recepten voor lunch en diner. En natuurlijk worden de snacks niet vergeten. Het zijn makkelijke recepten en ik heb al een paar recepten gezien die ik uit wil gaan proberen. Uiteraard zijn alle ingrediënten zo gekozen dat ze je helpen om jouw dreambody te creëren.

Mijn mening over het boek

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door dit boek. Veel dingen doe ik eigenlijk al goed. Mijn hoofdmaaltijden bestaan bijvoorbeeld uit meer groente en rauwkost dan aardappel, rijst, pasta en vlees.  Er zijn ook dingen die ik anders zou kunnen doen of zou kunnen verbeteren. Zo kan ik betere tussendoortjes kiezen en beter letten op de tijden dat ik eet en drink. En natuurlijk moet ik gaan sporten. Maar ook die ontspanning pak ik niet dagelijks heel bewust. Dat zou zeker beter kunnen.

Dit boek heeft me weer wat geleerd over voeding en hoe ons lichaam met voeding omgaat. In het boek staan ook schema’s waarin je je gewicht en streefgewicht, omvang en kledingmaat kunt noteren. Je schrijft de startgegevens op en iedere drie weken noteer je wat het dan is. Zo zie je je vorderingen als je aan de slag gaat met het dreambody plan. Ik zal dit boek dan ook zeker als naslagwerk blijven gebruiken.

Krijg je met Het Dreambody Plan jouw droomlichaam?

Ik denk dat je met behulp van dit boek zeker dichter bij je doelen komt. Of het voor iedereen werkt? Geen idee. Ik ben zeker weer tot nieuwe inzichten gekomen en ben ook benieuwd naar het onlineprogramma. Ik heb lekkere recepten in het boek gezien, maar ben  bang dat ik na het programma toch wel weer andere dingen zal willen eten. En dan bedoel ik niet de ongezonde dingen, maar gewoon gezonde voeding die ik in dit boek niet terug vindt. Als ik nu 4 weken heel anders ga eten en er dan na die vier weken mee stop, ben ik bang dat het voor het jojo-effect zorgt.

Je moet dus wel bereid zijn om bepaalde dingen uit je dieet te schrappen. En ook al geeft de schrijfster aan dat er best ruimte is om af en toe wat anders te eten zijn ben ik niet zo van de vaste recepten. Recepten kunnen je helpen en je op ideeën brengen, maar ik ben bijvoorbeeld niet van de superfoods zoals boekweit, lijnzaad en quinoa. Heel veel recepten zijn ook op basis van havermout en ik ben geen fan van havermout. Maar voor de mensen die hier wel van houden is dit zeker een aanrader en een stap dichter bij je dreambody. Maar ik haal zeker dingen uit het boek die mij aanspreken en waar ik iets aan heb. Die dingen gaan mij ook zeker helpen om dichter bij mijn dreambody te komen.

Gratis online try-out programma bij aankoop boek

Het boek is voor €20 te koop bij bol.com. In het boek vind je een code om deel te nemen aan het gratis online programma van 4 weken. Dit is een try-outabonnement en kost normaal gesproken €35. Zo heb je dus voor €20 een boek en vier weken lang een onlineprogramma en kun je kijken of het dream body plan bij je past. Na de vier weken kan je voor het 12-weken programma gaan. Ik heb me natuurlijk aangemeld voor het 4-weken-programma, want ik ben heel benieuwd het iets voor mij is. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Ken jij dit boek al? Wat denk jij, krijg je met Het Dreambody Plan jouw droomlichaam?

 

Dit artikel bevat affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via de link een product aanschaft, ik hier een percentage commissie voor ontvang.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.