Help ik ben te dik! Mijn strijd tegen de kilo’s • week 6

In ‘Help ik ben te dik! Mijn strijd tegen de kilo’s • week 6′ lees je hoe deze zesde week is gegaan. Ben ik nu eindelijk afgevallen of toch niet? Ben ik nou eindelijk wezen sporten of is ook dat weer niet gelukt? Vorige week heb je kunnen lezen dat ik nog steeds 75,4 kilo woog. Geen grammetje afgevallen, maar gelukkig ook niet aangekomen. Ik moest deze week weer aan de bak. Ik had me voorgenomen om echt meer te gaan bewegen en nog strenger met eten te zijn. Is het gelukt of heb ik toch weer gefaald? Lees gauw verder!

Weinig beweging

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Naast de wandelingetjes met Indy heb ik maar weinig lichaamsbeweging gehad. Het is dus niet gelukt om iedere dag te sporten. En ik was nog wel zo enthousiast over Wii Fit. Ik heb wel veel in huis gedaan (lees opruimen en schoonmaken). En geloof me, dat is ook sport. Dus ik heb toch goede hoop dat ik daardoor net wat meer calorieën verbrand heb. Ik weet wel hoe het komt dat ik weinig beweeg, ik ben namelijk veel met mijn blog bezig en als ik dan eenmaal gefocust ben, heb ik geen benul meer van de tijd. Ik ga voortaan dus maar een timer zetten. Of misschien kan ik hier mijn bulletjournal voor gebruiken. Strakker plannen, misschien dat dat werkt.

Eten en drinken

Ik moet zeggen dat het met eten en drinken wel heel goed. Het lukt me iedere dag wel om 1,5 liter water te drinken naast nog een aantal bekers thee. Waaronder mijn dagelijkse kop gemberthee. En zoals jullie hebben kunnen lezen bestel ik sinds kort de wekelijkse boodschappen online bij de Jumbo. En hierdoor hoef ik niet langs al die schappen met lekkere dingen die heel ongezond en dikmakend zijn. Dus én het bespaart me veel geld en ik ben gezonder bezig.

Heb ik trouwens al gezegd dat mijn meiden helemaal niet meer om snoep vragen? Jenna zit gewoon met een zak wortels op de bank. Een lief klein konijntje is ze dan. Of ze maken ruzie om de bak aardbeien (eerlijk delen dames en mama wil ook wat).

Gezonde keuzes

Maar ik kom dus niet meer in de verleiding om slechte dingen te kopen. En dat werkt. Daarnaast eten we bijna iedere dag twee soorten groenten. En tussen de middag veel komkommer, tomaat en worteltjes naast een broodje of salade. En ik geniet van het lekker gezonde eten. In mijn koffie heb ik zelfs geen suiker meer (moet niet gekker worden). Heel af en toe komt er een kleine suikerbehoefte naar boven en dan eet ik een klein stukje pure chocola met hazelnoten. En ik kan er dan zo van genieten. En het mooie is dat die reep dan niet op hoeft. Wie had dat gedacht, dat ik geen behoefte meer zou hebben aan chips en zoetigheid. Ik niet in ieder geval!

Uitgaan zonder alcohol

Zaterdag zijn we uit geweest. Ik heb toen veel gedanst, dus hopelijk heb ik daar wat extra calorietjes verbrand. En ik heb alleen gin-tonic op en verder alleen water met bubbels. Dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Het mooie was dat het niet eens bewust was, maar ik zal al die dronken mensen en wilde daar niet één van zijn. Dus heb me keurig gedragen en kon gewoon in de auto stappen en iedereen veilig thuis brengen. En als je mijn vriendinnen vraagt wie er 10 jaar geleden ieder weekend de BOB was zullen ze volmondig roepen dat ik altijd de BOB was. Ik heb geen alcohol nodig om lol te hebben en er een leuke avond of nacht van te maken. En de volgende ochtend was ik, op gruwelijke pijn in mijn voeten van al het dansen, redelijk fris en fruitig.

Weegmoment

En dan is het zondag en dat is  het moment om te wegen. Ik was best een beetje bang om op de weegschaal te gaan staan. Ik merk wel dat mijn kleding beter past, maar als ik dan naar mezelf in de spiegel kijk zie ik weinig veranderingen. Maar goed, wat moet dat moet dus hop die weegschaal op! Nou daar komt ie *tromgeroffel*…..74,8 kilo!! Ik ben dus ruim een halve kilo afgevallen. Dit gaat de goede kant op en dit ga ik volhouden. Volgende week dus écht meer bewegen!

Help ik ben te dik! Mijn strijd tegen de kilo’s • week 6

Al met al dus een goede week. Het kan altijd beter. Tuurlijk. Maar ik ben blij dat er nu weer verbetering in zit. Dit zorgt toch voor extra motivatie om door te zetten. En doorzetten zal ik zeker. Op naar week 7!

Sport jij regelmatig? En wat doe je dan?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.