LEZEN | Voortaan sta jij stralend fit voor de spiegel

Ik kreeg een tijdje terug het boek “Stralend fit voor de spiegel” van Anja Bastings opgestuurd. Dit boek komt echt als geroepen aangezien ik natuurlijk druk bezig ben met afvallen. Ik was wel benieuwd of ik op de juiste weg ben of juist alles verkeerd doe. En ik moet zeggen dat dit boek mij bevestigd heeft dat ik op de goede weg ben en ik heb ook nog wat nieuwe dingen geleerd die ik kan toepassen. Lees gauw verder en voortaan sta jij stralend fit voor de spiegel en win je misschien een exemplaar van het boek.

Geen dieetboek

Zoals ik hierboven al aangaf, herkende ik heel veel in het boek. Zo weet ik ook dat diëten niet werkt. De meeste diëten zorgen voor een jojo-effect. En als het dan een keer mis gaat omdat je toch dat taartje eet, of dat wijntje drinkt, voel je je onwijs schuldig tegenover jezelf. Stralend fit voor de spiegel gaat over het veranderen van je leefstijl met behulp van de Fit en Slank methode. Ik heb zelf ook eerder geschreven over een gezondere levensstijl; het gaat om keuzes maken en wat voor jou belangrijk is. Wil je het lichaam dat je nu hebt? Het lichaam wat niet vooruit te branden is en waar alle energie uitgezogen is? Of wil je een lichaam dat fit, gezond en vol energie is? Nou ik weet wel wat ik wil!

De regel van 3

In dit boek komt iedere keer het principe van ‘de regel van 3’ en ‘de 7 afspraken’ naar voren. Wat dit is? De regel van 3 is een geheugensteuntje waar je niet over na moet denken, maar wat je moet geloven en doen. De regel geeft aan wat je per dag mag hebben. En dat is best veel kan ik je zeggen! En dus is het belangrijk om te kijken naar wat je wel mag in plaats van wat je niet mag. Als je er zo naar kijkt, valt het allemaal best wel mee en mag je meer dan je denkt.

7 afspraken

Naast de regel van 3 zijn er ook 7 afspraken. Afspraken zijn nodig om gedrag te veranderen. En deze afspraken maak je met jezelf, met een vriendin of vriendin of je mag ze ook met mij maken. De bedoeling is wel dat je je aan de afspraken houdt. Zo is bijvoorbeeld één van de afspraken dat je alle calorieën moet eten en niet drinken. Dus geen sapjes, yoghurt drank en melk drinken. Ik moet zeggen dat dit mij aardig lukt, ik drink alleen een heel klein beetje melk in mijn cappuccino die ik in de ochtend drink. Verder alleen water en thee. Een andere afspraak is dat je alleen vitale voeding binnenkrijgt en fatale voeding met hoge uitzondering. Een afspraak die ik al hanteer. En waar ik prima mee kan leven, want ik kan nog steeds gewoon alles eten.

Veel tips en informatie

Wat ik heel fijn vind aan dit boek, is dat er veel tips in staan. Tips waar je echt iets aan hebt. Maar er staan ook succesverhalen in van mensen zoals jij en ik. En nee, geen vrouwen die nu maatje 34 hebben. Maar vouwen die 95 kilo wogen en nu 21 kilo zijn afgevallen. Maar ook mannen. Zo is bijvoorbeeld Derk die 137,7 kilo woog, wel 58 kilo afgevallen met behulp van de Fit en Slank methode die in het boek worden besproken. En wat ook fijn is, is dat er tabellen staan van bijvoorbeeld ‘iets lekkers’. In deze lijst zie ik dat een worstenbroodje meer calorieën bevat dan een saucijzenbroodje. En ik maar denken dat een worstenbroodje beter is dan een saucijzenbroodje. Heel handig die lijstjes! Maar ook suikervervangers en vetten worden uitgelegd. Dat is me nu ook een stuk duidelijker allemaal.

Doelen visualiseren

En nog iets wat ik ook regelmatig doe is het visualiseren van jouw doel(en). Dit wordt ook in het boek besproken. Zo kan je iedere avond voordat je gaat slapen je ogen twee minuten dichtdoen en zie jezelf zoals je jezelf over een paar weken of maanden wil zien. Het moet natuurlijk wel een haalbaar doel zijn. Hierdoor creëer je een positief gevoel en leer je positief denken. En doordat je dit iedere avond voor je ziet ben je bereid om ervoor te werken. Dit helpt trouwens bij alle doelen die je wilt bereiken in je leven. Ik ben hier tijdens mijn burn out mee begonnen en het heeft me zoveel positiviteit gebracht! Probeer het eens.

Minpunten

Wat ik minder vind is dat light producten worden gepromoot. Dat is dus iets waar ik met niet aan ga houden. Ik kies voor volle en echte producten omdat daar geen kunstmatige middelen aan toegevoegd zijn. Maar verder kan ik me heel goed vinden in wat er in het boek staat. Ik zal het ook zeker als naslagwerk gebruiken. En De Regel Van 3 en De 7 afspraken heb ik in mijn bulletjournal genoteerd zodat ik mezelf kan aanleren om via die methode verder af te vallen. Ik weet zeker dat dit me gaat helpen!

Je het boek via Bol.com aanschaffen. Wil je meer informatie over de Fit en Slank methode, neem dan een kijkje op Fit en Slank.

Stralend fit voor de spiegel

 

Dit artikel bevat een affiliatie link. Dit betekent dat als jij via de link een product aanschaft, ik hier een percentage commissie voor ontvang.

13 REACTIES

  1. Op het moment dat je iets heel fouts dreigt te gaan eten (stuk taart bijvoorbeeeld) is het goed om te bedenken dat de pret maar enkele minuten duurt. Daarna kost het veel tijd en moeite om het gewicht er weer af te krijgen. Is het dat waard? Eventueel kun je een foto van “een slankere periode” op de koelkast hangen. Wat ook werkt is meteen tandenpoetsen na het avondeten.

    • Dat is een goede tip, alleen als ik een foto ophang van mijn slankere periode, denk ik dat ik depressief wordt haha. Ik was namelijk heel slank; maatje 34. Dat doe ik dus maar niet. Maar bedenken wat de gevolgen zijn als ik dat stuk taart in mijn mond stop, is een hele waardevolle tip. Dank je wel daarvoor!

      Ik heb net een online loting gedaan en helaas heb je deze keer niet gewonnen. Hou mijn blog in de gaten, want er komt gauw weer een nieuwe winactie. Fijne dag verder!

      Liefs,
      Irene

  2. van harte gefeliciteerd!
    mijn tip om gezonder te leven is de fiets nemen of lopen en zoveel mogelijk de auto laten staan.
    En ik beperk het snoepen en snacken tot in het weekend.

    • Dank je AnnaB!

      En bedankt voor de tip! Beweging is inderdaad heel belangrijk. En ja dat snoepen he, dat is de boosdoener 😉

      Ik heb net een online loting gedaan en helaas heb je deze keer niet gewonnen. Hou mijn blog in de gaten, want er komt gauw weer een nieuwe winactie. Fijne dag verder!

      Liefs,
      Irene

  3. Mijn tip om gezonder te leven en af te vallen is. Geen bewerkt voedsel eten. Dus niets uit pakjes. Minder vlees eten. Helemaal stoppen met suiker. Minder zout .En sporten, Sinds april hou ik me hier netjes aan en ben al 13 kilo kwijt.
    En gefeliciteeerd alvast!

  4. Mijn tip om gezonder te leven is voldoende tijd nemen om energie te krijgen door leuke dingen te doen en deze ook in te plannen. Groeten willemiek

  5. Allereerst van harte gefeliciteerd. Een fijne dag. Wat een leuke win actie. Staan vast tips in die ik kan gebruiken. Groeten Willemiek.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.